Background Image
Previous Page  42 / 78 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 42 / 78 Next Page
Page Background

42

Star Rafinerisi, 5 yıldır Tekfen’de çalışan

İmren Şeker Dölen’in üçüncü projesi. Trak-

ya Üniversitesi Fizik Bölümü’nden mezun

olan Dölen, İş Güvenliği ve Eğitim

Bilimleri’nde çift dalda yüksek lisans yap-

mış. Mezun olduktan sonra bir yıl öğret-

menlik yapan Dölen, daha sonra Tekfen

bünyesine katılarak Tüpraş ve TANAP pro-

jelerinde çalışmış. Star Rafinerisi projesine

SEÇ Eğitim Koordinatörü olarak gelen İm-

ren Şeker Dölen, zor bir görev yaptığını,

ancak yaptığı işin sonucunu görmenin

kendisini çok mutlu ettiğini belirtiyor.

TEKFEN’DE ÇALIŞMAK

EVDE OLMAKGİBİ

İMREN ŞEKER DÖLEN

SEÇ Eğitim Koordinatörü

B

elirli bir yaşa ulaşmış, mesleklerinde

bir yere gelmiş, 10-15 şantiye tecrübe-

si olan insanlara doğru bildikleri yanlışları

anlatmak gerçekten zor oluyor. Bu proje-

de eğitim konusunda başarılı olduğumuzu

düşünüyoruz. Gelen geribildirimlerde de

olumlu mesajlar alıyoruz. Bunun için çok

emek harcadık. Normalde eğitim için ayır-

mamız gereken zamandan ve hedeflerimiz-

den daha fazlasını ayırdık.

Yasal mevzuatın zorunlu tuttuğu eğitimle-

rin yanı sıra çalışanlarımıza teknik eğitim-

ler de veriyoruz. Farklı olarak verdiğimiz

eğitimler var. Örneğin taş motoru eğitimi.

Bu gibi mesleki eğitimlerin amacı persone-

li daha kalifiye hale getirebilmek. Üç tane

eğitim salonumuz var. Bir tane de verdiği-

miz teknik eğitimlerin uygulamasını yaptı-

ğımız “Uygulama Okulu” var. Ayrıca ilk defa

şantiyede çalışacak personele şantiyeyi ta-

nıtmak için de eğitimler veriyoruz.

ADAMLARIMIZ, SAYENIZDE BIRER

“KARDELEN” OLDU

Verilen eğitimlerin kişilere göre dağılımı de-

ğişiyor. Ama ortalamada adam başına ayda

1 saatten fazla diyebilirim. Mesela ben 4

eğitime katılmışımdır. Bir başka arkadaşım

yaptığı işten dolayı 15 eğitime katılmıştır.

Dolayısıyla o arkadaşım süre olarak daha

fazla eğitim almıştır. Şu an itibariyle proje-

de 2 milyon adamsaati aştık. Genel olarak

baktığımızda, projede çalışan tüm insanla-

rın çalıştığı saatlerin yüzde 2,5 kadarını eği-

timle geçirmişiz.

Burada karşılaştığımız en büyük zorluk za-

manlamaydı. Belirlenen sürede bitirilmesi

gereken bir iş var. Sonuçta çalışanlar bu-

raya projeyi bitirmek için geldi, eğitim için

değil. Bir borucu işe başladığı zaman za-

ten borucu olma özelliklerine sahip olarak

işe başlıyor. Fakat çalıştıkları esnada bizim

eğitimlerle ona destek olmamız gerekiyor.

Onun işini daha iyi ve daha emniyetli bir şe-

kilde yapmasına yardımcı oluyoruz.

Bir keresinde boru grup şeflerimize, “Eğiti-

mimiz var. Personel gönderir misiniz?” diye

sorduğumda, o da “Adamlarımız sayenizde

birer kardelen oldu,” diye cevap verdi. Bu

söz beni çok etkiledi. Sahadaki personelle

konuştuğumuzda, “Hiçbir projede bu kadar

çok eğitim almadık. Daha bilinçli olduk,” di-

yorlar. Bu da yaptığımız işin karşılığını aldı-

ğımızı gösteriyor.

BUNDAN 5-10 SENE SONRA DAAYNI IŞI

YAPIYOROLMAK ISTERIM

Tekfen’de çalışmak benim için evde olmak

gibi. Uzun seneler Tekfen’le görev yap-

mış insanlarla çalıştım. Tüpraş’taki şefim

Tekfen’de 25 sene çalışmıştı. Orayı evi gibi

hissediyordu. Ben de aynı duyguyu payla-

şıyorum. Bundan 5-10 sene sonra da aynı

işi yapıyor olmak isterim. Daha fazla proje

görmüş, yurtdışında çalışmış, daha dene-

yimli olmak isterim. Tekfen, konumuzda

ilerlememiz için bize de yatırım yapıyor.

Eğitimci olabilmek için bugüne kadar bir-

çok farklı eğitime katıldım. NEBOSH Ulusla-

rarası İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Sertifika

Eğitimi’ne bizi Tekfen yollamıştı. Değerli bir

sertifikadır.

Tekfen, bu açıdan herkesin çalışmak isteye-

ceği bir yer. Sosyal sorumluluk anlamında

da aktif bir şirket. Merkezin desteklediği

sosyal sorumluluk projeleri var. Proje baz-

lı sosyal sorumluluk çalışmaları var. Belki

daha büyük, ses getirecek sosyal sorumlu-

luk projeleri olabilir.

DOSYA