![Show Menu](styles/mobile-menu.png)
![Page Background](./../common/page-substrates/page0042.jpg)
42
Star Rafinerisi, 5 yıldır Tekfen’de çalışan
İmren Şeker Dölen’in üçüncü projesi. Trak-
ya Üniversitesi Fizik Bölümü’nden mezun
olan Dölen, İş Güvenliği ve Eğitim
Bilimleri’nde çift dalda yüksek lisans yap-
mış. Mezun olduktan sonra bir yıl öğret-
menlik yapan Dölen, daha sonra Tekfen
bünyesine katılarak Tüpraş ve TANAP pro-
jelerinde çalışmış. Star Rafinerisi projesine
SEÇ Eğitim Koordinatörü olarak gelen İm-
ren Şeker Dölen, zor bir görev yaptığını,
ancak yaptığı işin sonucunu görmenin
kendisini çok mutlu ettiğini belirtiyor.
TEKFEN’DE ÇALIŞMAK
EVDE OLMAKGİBİ
İMREN ŞEKER DÖLEN
SEÇ Eğitim Koordinatörü
B
elirli bir yaşa ulaşmış, mesleklerinde
bir yere gelmiş, 10-15 şantiye tecrübe-
si olan insanlara doğru bildikleri yanlışları
anlatmak gerçekten zor oluyor. Bu proje-
de eğitim konusunda başarılı olduğumuzu
düşünüyoruz. Gelen geribildirimlerde de
olumlu mesajlar alıyoruz. Bunun için çok
emek harcadık. Normalde eğitim için ayır-
mamız gereken zamandan ve hedeflerimiz-
den daha fazlasını ayırdık.
Yasal mevzuatın zorunlu tuttuğu eğitimle-
rin yanı sıra çalışanlarımıza teknik eğitim-
ler de veriyoruz. Farklı olarak verdiğimiz
eğitimler var. Örneğin taş motoru eğitimi.
Bu gibi mesleki eğitimlerin amacı persone-
li daha kalifiye hale getirebilmek. Üç tane
eğitim salonumuz var. Bir tane de verdiği-
miz teknik eğitimlerin uygulamasını yaptı-
ğımız “Uygulama Okulu” var. Ayrıca ilk defa
şantiyede çalışacak personele şantiyeyi ta-
nıtmak için de eğitimler veriyoruz.
ADAMLARIMIZ, SAYENIZDE BIRER
“KARDELEN” OLDU
Verilen eğitimlerin kişilere göre dağılımı de-
ğişiyor. Ama ortalamada adam başına ayda
1 saatten fazla diyebilirim. Mesela ben 4
eğitime katılmışımdır. Bir başka arkadaşım
yaptığı işten dolayı 15 eğitime katılmıştır.
Dolayısıyla o arkadaşım süre olarak daha
fazla eğitim almıştır. Şu an itibariyle proje-
de 2 milyon adamsaati aştık. Genel olarak
baktığımızda, projede çalışan tüm insanla-
rın çalıştığı saatlerin yüzde 2,5 kadarını eği-
timle geçirmişiz.
Burada karşılaştığımız en büyük zorluk za-
manlamaydı. Belirlenen sürede bitirilmesi
gereken bir iş var. Sonuçta çalışanlar bu-
raya projeyi bitirmek için geldi, eğitim için
değil. Bir borucu işe başladığı zaman za-
ten borucu olma özelliklerine sahip olarak
işe başlıyor. Fakat çalıştıkları esnada bizim
eğitimlerle ona destek olmamız gerekiyor.
Onun işini daha iyi ve daha emniyetli bir şe-
kilde yapmasına yardımcı oluyoruz.
Bir keresinde boru grup şeflerimize, “Eğiti-
mimiz var. Personel gönderir misiniz?” diye
sorduğumda, o da “Adamlarımız sayenizde
birer kardelen oldu,” diye cevap verdi. Bu
söz beni çok etkiledi. Sahadaki personelle
konuştuğumuzda, “Hiçbir projede bu kadar
çok eğitim almadık. Daha bilinçli olduk,” di-
yorlar. Bu da yaptığımız işin karşılığını aldı-
ğımızı gösteriyor.
BUNDAN 5-10 SENE SONRA DAAYNI IŞI
YAPIYOROLMAK ISTERIM
Tekfen’de çalışmak benim için evde olmak
gibi. Uzun seneler Tekfen’le görev yap-
mış insanlarla çalıştım. Tüpraş’taki şefim
Tekfen’de 25 sene çalışmıştı. Orayı evi gibi
hissediyordu. Ben de aynı duyguyu payla-
şıyorum. Bundan 5-10 sene sonra da aynı
işi yapıyor olmak isterim. Daha fazla proje
görmüş, yurtdışında çalışmış, daha dene-
yimli olmak isterim. Tekfen, konumuzda
ilerlememiz için bize de yatırım yapıyor.
Eğitimci olabilmek için bugüne kadar bir-
çok farklı eğitime katıldım. NEBOSH Ulusla-
rarası İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Sertifika
Eğitimi’ne bizi Tekfen yollamıştı. Değerli bir
sertifikadır.
Tekfen, bu açıdan herkesin çalışmak isteye-
ceği bir yer. Sosyal sorumluluk anlamında
da aktif bir şirket. Merkezin desteklediği
sosyal sorumluluk projeleri var. Proje baz-
lı sosyal sorumluluk çalışmaları var. Belki
daha büyük, ses getirecek sosyal sorumlu-
luk projeleri olabilir.
DOSYA