Background Image
Previous Page  32 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 32 / 56 Next Page
Page Background

32

A

dnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksek Okulu

Elektronik Bölümü’nden mezun olan Tuğrul Uprak, 1988

yılında Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu projesi

ile Tekfen’de çalışmaya başlamış. Bilgisayarlı makinelerin ilk kez

kullanıldığı bu geçiş projesinin ardından Uprak, elektronik dün-

yasındaki büyük değişimle birlikte Tekfen’in bu alandaki gelişi-

mine tanıklık etmiş.

Ben 1984 yılında bilgisayar alanında çalışmaya başladığımda

elektroniğin sanayideki kullanımı çok azdı. O nedenle ilk başlarda

elektrik ağırlıklı çalışıyorduk. Tekfen’de de bilgisayarlı bir çalışma

ortamı yoktu. TAG Otoyolu’nun bünyesinde ilk defa bilgisayarlı

asfalt makinelerinin kullanılmasına tanıklık ettim. O zaman rah-

metli Necati (Akçağlılar) Bey, Parker 2000 serisi makineler ge-

tirterek çok ileri görüşlü bir adım attı. Bu makineleri otoyol bün-

yesinde birçok farklı amaç için kullandık. Hatta Karayolları Birinci

Bölge’den Hikmet Tuğlu Bey heyetle gelip inceleme yapmıştı.

Bunun haricinde başka projelere de gittim. Mesela Küçükbakkal-

köy’de bilgisayarlı beton santrali kurduk. İzmir Aliağa’da bilgisa-

yarlı makinelerin kurulumunu yaptık. O zaman bu tip makineler

Türkiye’de hiç bilinmiyordu. Tamirini yapacak adam da, parçası

da bulunamıyordu. Biz, yabancılara gerek kalmadan bunları

ayakta tuttuk. Sonra GAT’a geldim. Burada, bilgisayarlı makinele-

rin bakım ve onarımlarını gerçekleştiriyoruz. Bazen şantiyelere gi-

dip orada müdahale ediyoruz. Küçük bir ekibiz. 5 kişiydik, şimdi 3

kişiye düştük. Bu da bizi biraz zorluyor. Bizim uğraştığımız bütün

arızalar, bilgisayar bağlantılı arızalardır. Birikimimizi bir kütüpha-

neye dönüştürmek istiyoruz. Kütüphaneden bakıp, arızaları gide-

rebileceksiniz. Ancak bunun için de ekip gerekiyor. Bu nedenle

büyümek istiyoruz. Tecrübe hemen kazanılmıyor. Bir usta 5 sene-

de, iyi bir elektrikçi 10 senede, elektronik ve bilgisayar dediğiniz

zaman ise 20 senede yetişiyor.

İLKBILGISAYARLI

MAKINELER BİZE GELDİ

TUĞRUL UPRAK

Elektrik-Elektronik Formeni

BURADA

BOŞDURMAKYOK

ASUMAN ZAMAN

Tamir Bakım Ustası

1

985 yılında Tekfen’e katılan Asuman Zaman, iki yıl kadar

şantiyelerde görev yaptıktan sonra 1987 yılında Tamir Bakım

Ustası olarak GAT’ta işe başlamış. Bir otoyol projesi için 3 ay-

lığına gittiği Fas dışında 30 yıldır GAT’ta çalışan Zaman, buradaki

ekibin bir aile gibi olduğunu ve iş arkadaşlarıyla çoğu zaman dı-

şarıda da görüştüklerini söylüyor.

Burada makineleri tamir ediyoruz. Motor, şanzıman, diferansiyel,

şasi bakımı gibi işlerle meşgul oluyoruz. Çalışmayı seven bir insa-

nım. Boş durmayı sevmiyorum. Elimde iş olmadığı zaman kendi-

me iş yaratıyorum. Kaldı ki buranın işi bitmez. Her zaman iş vardır.

Bütün projelerdeki makineler, işleri bitince buraya gelir. A’dan Z’ye

bakımı yapılır, hazır hale getirilir. Yeni bir proje alındığı zaman da

elimizde hazır olan makineler gönderilir. Bir aracın hazır edilmesi

tipine bağlı olarak 15 gün ila 1 ay sürer. Bizde boş durmak yoktur.

3 GÜNGELMEYEBILIRIM!

Rahmetli Yaşar Hekimoğlu Bey ile unutamadığım bir anım var.

300 tonluk bir vincimiz vardı. Şefimiz de dahil olmak üzere 5 kişi

mesaiye kalarak sabaha kadar vincin üzerinde çalıştık. Sabah

ezanı okunurken, “Çocuklar, işi bırakalım sabah devam ederiz,”

deyince hepimiz güldük. “Zaten sabah oldu. Bu saatten sonra

devam edelim,” dedik. Şirketimizi çok sevdiğimiz için burası bize

aile ocağı gibi geliyor. Ailemizden çok, şirkette zaman geçiriyo-

ruz. Evden çıkarken eşime, “Ben gidiyorum, 3 gün gelmeyebi-

lirim!” diyorum. Sabaha kadar çalıştığımız günlerimiz çok oldu.

Ama hayatımdan ve şirketimden çok memnunum.

DOSYA