![Show Menu](styles/mobile-menu.png)
![Page Background](./../common/page-substrates/page0032.jpg)
32
A
dnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksek Okulu
Elektronik Bölümü’nden mezun olan Tuğrul Uprak, 1988
yılında Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu projesi
ile Tekfen’de çalışmaya başlamış. Bilgisayarlı makinelerin ilk kez
kullanıldığı bu geçiş projesinin ardından Uprak, elektronik dün-
yasındaki büyük değişimle birlikte Tekfen’in bu alandaki gelişi-
mine tanıklık etmiş.
Ben 1984 yılında bilgisayar alanında çalışmaya başladığımda
elektroniğin sanayideki kullanımı çok azdı. O nedenle ilk başlarda
elektrik ağırlıklı çalışıyorduk. Tekfen’de de bilgisayarlı bir çalışma
ortamı yoktu. TAG Otoyolu’nun bünyesinde ilk defa bilgisayarlı
asfalt makinelerinin kullanılmasına tanıklık ettim. O zaman rah-
metli Necati (Akçağlılar) Bey, Parker 2000 serisi makineler ge-
tirterek çok ileri görüşlü bir adım attı. Bu makineleri otoyol bün-
yesinde birçok farklı amaç için kullandık. Hatta Karayolları Birinci
Bölge’den Hikmet Tuğlu Bey heyetle gelip inceleme yapmıştı.
Bunun haricinde başka projelere de gittim. Mesela Küçükbakkal-
köy’de bilgisayarlı beton santrali kurduk. İzmir Aliağa’da bilgisa-
yarlı makinelerin kurulumunu yaptık. O zaman bu tip makineler
Türkiye’de hiç bilinmiyordu. Tamirini yapacak adam da, parçası
da bulunamıyordu. Biz, yabancılara gerek kalmadan bunları
ayakta tuttuk. Sonra GAT’a geldim. Burada, bilgisayarlı makinele-
rin bakım ve onarımlarını gerçekleştiriyoruz. Bazen şantiyelere gi-
dip orada müdahale ediyoruz. Küçük bir ekibiz. 5 kişiydik, şimdi 3
kişiye düştük. Bu da bizi biraz zorluyor. Bizim uğraştığımız bütün
arızalar, bilgisayar bağlantılı arızalardır. Birikimimizi bir kütüpha-
neye dönüştürmek istiyoruz. Kütüphaneden bakıp, arızaları gide-
rebileceksiniz. Ancak bunun için de ekip gerekiyor. Bu nedenle
büyümek istiyoruz. Tecrübe hemen kazanılmıyor. Bir usta 5 sene-
de, iyi bir elektrikçi 10 senede, elektronik ve bilgisayar dediğiniz
zaman ise 20 senede yetişiyor.
İLKBILGISAYARLI
MAKINELER BİZE GELDİ
TUĞRUL UPRAK
Elektrik-Elektronik Formeni
BURADA
BOŞDURMAKYOK
ASUMAN ZAMAN
Tamir Bakım Ustası
1
985 yılında Tekfen’e katılan Asuman Zaman, iki yıl kadar
şantiyelerde görev yaptıktan sonra 1987 yılında Tamir Bakım
Ustası olarak GAT’ta işe başlamış. Bir otoyol projesi için 3 ay-
lığına gittiği Fas dışında 30 yıldır GAT’ta çalışan Zaman, buradaki
ekibin bir aile gibi olduğunu ve iş arkadaşlarıyla çoğu zaman dı-
şarıda da görüştüklerini söylüyor.
Burada makineleri tamir ediyoruz. Motor, şanzıman, diferansiyel,
şasi bakımı gibi işlerle meşgul oluyoruz. Çalışmayı seven bir insa-
nım. Boş durmayı sevmiyorum. Elimde iş olmadığı zaman kendi-
me iş yaratıyorum. Kaldı ki buranın işi bitmez. Her zaman iş vardır.
Bütün projelerdeki makineler, işleri bitince buraya gelir. A’dan Z’ye
bakımı yapılır, hazır hale getirilir. Yeni bir proje alındığı zaman da
elimizde hazır olan makineler gönderilir. Bir aracın hazır edilmesi
tipine bağlı olarak 15 gün ila 1 ay sürer. Bizde boş durmak yoktur.
3 GÜNGELMEYEBILIRIM!
Rahmetli Yaşar Hekimoğlu Bey ile unutamadığım bir anım var.
300 tonluk bir vincimiz vardı. Şefimiz de dahil olmak üzere 5 kişi
mesaiye kalarak sabaha kadar vincin üzerinde çalıştık. Sabah
ezanı okunurken, “Çocuklar, işi bırakalım sabah devam ederiz,”
deyince hepimiz güldük. “Zaten sabah oldu. Bu saatten sonra
devam edelim,” dedik. Şirketimizi çok sevdiğimiz için burası bize
aile ocağı gibi geliyor. Ailemizden çok, şirkette zaman geçiriyo-
ruz. Evden çıkarken eşime, “Ben gidiyorum, 3 gün gelmeyebi-
lirim!” diyorum. Sabaha kadar çalıştığımız günlerimiz çok oldu.
Ama hayatımdan ve şirketimden çok memnunum.
DOSYA